Правила поведінки дитини у закладі
Шановні батьки!
З метою запобігання конфліктів між батьками і працівниками закладу, визначення засад їх взаємодії та встановлення позитивних взаємин, які орієнтовані на повагу до гідності, прав і свобод людини, дотримання етичних норм, просимо дотримуватися цих правил.
- Педагог та батьки мають бути єдиною командою у вихованні, навчанні та розвитку дитини.
- Батьки повинні:
– будувати стосунки на принципах поваги один до одного, конфіденційності, балансу інтересів дитини, батьків і педагогів; на підставі рівноправності, чесності, справедливості, порядності, відвертості та довіри;
– у взаєминах створювати атмосферу доброзичливості, взаємопідтримки, взаємодопомоги, творчої співпраці;
– спілкуватися без авторитарності, категоричності і проявів негативних емоційних реакцій, які принижують людську гідність;
– неупереджено аналізувати як власні помилки, так і помилки інших. Виявлення незгоди з чиїмось думками чи діями, критика на чиюсь адресу повинні бути об’єктивними, аргументованими і необразливими;
– під час ділового спілкування не обговорювати приватні, політичні теми і т. ін.;
– бути стриманими, ввічливими, не допускати погроз, образливих слів;
– тактовно висловлювати свої думки. Не соромитися – пропонувати свою допомогу, запитувати, рекомендувати, головне — робити це коректно.
3. Батьки мають об’єктивно інформувати педагогів про розвиток дитини для створення спільної позиції для допомоги їй в розвитку.
4. Педагоги можуть втручатися у приватне життя родини дитини, коли існує загроза життю, здоров’ю та розвитку дитини. Педагог має роз’яснити батькам дитини необхідність, мету і методи передбачуваного педагогічного втручання.
5.У всіх випадках, коли погляди та думки педагогів і батьків на процес розвитку дитини або щодо організації освітнього процесу в чомусь відрізняються, необхідно прагнути знайти порозуміння. Спірні і конфліктні ситуації між педагогами і батьками або між батьками потрібно вирішувати у відсутності дітей, навіть, якщо спілкування здійснюється по телефону. Якщо батьки і педагоги не змогли вирішити конфлікт або будь-яке спірне питання, треба звернутися до керівника закладу або до особи, що її замінює у відсутності.
6. Для запобігання конфліктних ситуацій батькам необхідно спілкуватися із педагогами і фахівцями закладу, задавати всі питання щодо своєї дитини, цікавитися у педагогів успіхами і невдачами дитини (а не тільки тим, хто її образив, і що вона сьогодні їла); не приховувати ті претензії, які є – своєчасне вирішення проблеми попереджає конфліктні ситуації. В закладі працює практичний психолог, до якого можна звернутися за психологічною допомогою або у разі конфліктної ситуації.
7. Негативне обговорення діяльності педагогів у присутності дітей є неприпустимим.
8. Батькам необхідно обов’язково відвідувати батьківські збори, тому що там колегіально вирішуються питання діяльності групи і закладу. На батьківських зборах обговорюються загальні питання, а не про кожну дитину. Інформацію про особистість дитини, отриману в ході її розвитку, педагог має повідомляти батькам особисто.
9. В умовах вимушеної відсутності прямого живого спілкування з педагогами батьки мають своєчасно реагувати на інформацію, яка знаходиться на офіційному сайті закладу і у Вайбер-повідомленнях – це робить їх зв’язок динамічним і результативним.
10. У публікаціях, відеоматеріалах працівники мають забезпечувати анонімність даних про дітей, а батьки – надавати дозвіл на оприлюднення інформації про дитину.
11. Завжди необхідно вітатися при зустрічі з усіма в дитсадку: кращий вихователь дитини – це ваш приклад.
12. Батьки мають приводити і забирати дитину з дитсадка відповідно до встановлених правил. Прийом дітей здійснюється з 7.30 до 8.55. Про можливе запізнення, відсутність або присутність у цей день дитини необхідно попереджати завчасно. Дитина вчиться на вашому прикладі відповідальності.
13. Зручний час для спілкування батьків з вихователями – до 8.00 і ввечері – 17.00-18.00. В інший час педагог працює з великою групою дітей, і відволікати його не треба! Більшість педагогів готові спілкуватися з батьками і після роботи, але треба враховувати те, що у педагогів також є сім’я, тому і у вихідні треба турбувати їх лише за необхідності.
14. З метою забезпечення прав усіх дітей на здоров’я, приводити до закладу тільки здорову дитину. Хвора і недолікована дитина наражає на небезпеку здорових дітей! Батьки мають повідомляти вихователям про погіршення стану здоров’я дитини вдома, про її хворобу, а також про скарги дитини на погане самопочуття. Замовчування про захворювання дитини може призвести до спалаху захворювання в колективі.
15. Батьки не мають права відправляти дитину до дитсадка одну, без супроводу дорослого. Вихователь не має права віддавати дитину неповнолітнім дітям, батькам у нетверезому стані, невідомій особі, яка за дорученням батьків прийшла за дитиною без їхнього попередження.
16. Необхідно своєчасно оновлювати свої контакти, за якими і батькам, і вихователям можна швидко зв’язатися на випадок непередбачуваних обставин – це в інтересах Вас і Вашої дитини.
17. Одягати дитину треба відповідно до встановлених правил, забезпечувати змінним одягом і зручним взуттям для прогулянок. Враховувати, що дитина – не манекен, вона під час прогулянки не повинна боятися забруднитися.
18. Слідкувати, щоб у кишенях дитини не було небезпечних і недозволених предметів – це убезпечить життя вашої дитини і інших дітей.
19. Не давати дитині з собою у дитсадок дороговартісних іграшок, речей. Вихователі не несуть відповідальності за них, а також за коштовні прикраси. Шукати їх, ремонтувати або виясняти, де поділися ці речі, не входить до посадових обов’язків педагога.
20. Не варто давати дитині іграшки, які імітують зброю – вони стимулюють бійки, агресію.
21. Дітям не дозволяється брати без дозволу чужі речі, зокрема – принесені з дому іграшки і речі інших дітей. Батькам треба пильнувати, чи не приносить дитина чужі речі з дитсадка, вертати їх.
22. З метою безпеки кожної дитини дітям не дозволяється «давати здачі».
23.Батькам необхідно привчати дитину до етикету з малих років, обговорюючи з нею її життя в дитсадку з позитивом і неупереджено.
24. Батькам треба допомагати педагогам вчити дітей правил поведінки у дитсадку, які розміщено на сайті закладу і у Вайбер-групах.
Правила поведінки у закладі , яким педагоги навчають дітей
– Вітайся з усіма в дитсадку; обов’язково привітайся з дорослими та дітьми, коли прийшов;
– Не забувай дякувати.
– Називай дорослих на ім’я, по батькові.
– Розмовляй спокійно, не втручайся у розмову дорослих.
– В усьому слухайся педагога.
– Якщо щось тебе турбує- скажи вихователю.
– Будь обережним, щоб не травмуватися.
– Не роби того, що не дозволяє вихователь.
– Якщо щось болить, обов’язково про це скажи педагогу.
– Будь охайним, не сміти.
– Акуратно тримай одяг у своїй шафі.
– Май особисту носову хустинку, правильно нею користуйся.
– Бережи іграшки, майно та книги – власні і чиїсь.
– Після гри та занять складай іграшки і речі на місце, прибирай за собою.
– У приміщенні голосно не кричи і не бігай.
– На заняттях будь уважним, не заважай іншим дітям; один говорить – інші слухають.
– Під час сну не балуйся, не заважай іншим дітям спати.
– Завжди говори правду, не обманюй.
– Ділися з усіма іграшками, солодощами.
– Нікого не ображай, не говорити образливих слів, не груби, не бийся.
– Вибачайся, якщо когось образив.
– Допомагай тим, хто потребує.
– Не лінуйся працювати по твоїх силах (чергуй, виконуй доручення вихователя, допомагай іншим).
– Співчувай тому, хто потребує.
– Не самовихваляйся.
– Дружно грайся; вмій домовлятися, якщо хопеш із кимось гратися; поступайся іншим.
– Якщо прийшли батьки, попередь вихователя, що йдеш додому.