Правила поведінки дитини у закладі

Шановні  батьки!

  З метою запобігання конфліктів  між батьками і працівниками закладу, визначення засад їх взаємодії та встановлення  позитивних взаємин, які  орієнтовані на повагу до гідності, прав і свобод людини, дотримання етичних норм,  просимо  дотримуватися цих  правил.

  1.  Педагог та батьки мають бути єдиною  командою у вихованні, навчанні  та розвитку дитини.
  2. Батьки повинні:

– будувати стосунки  на принципах поваги один до одного,  конфіденційності,  балансу інтересів дитини, батьків і педагогів;  на підставі  рівноправності, чесності, справедливості, порядності, відвертості  та довіри;

–  у взаєминах створювати атмосферу доброзичливості, взаємопідтримки, взаємодопомоги, творчої співпраці;

– спілкуватися без авторитарності, категоричності  і  проявів  негативних емоційних реакцій, які принижують людську гідність;

– неупереджено аналізувати як власні помилки, так і помилки інших. Виявлення незгоди з  чиїмось думками чи діями, критика на чиюсь адресу повинні бути об’єктивними, аргументованими і необразливими;

– під час ділового спілкування не обговорювати  приватні, політичні теми і т. ін.;

– бути стриманими, ввічливими, не допускати погроз, образливих слів;

– тактовно висловлювати  свої думки. Не соромитися – пропонувати свою допомогу, запитувати,  рекомендувати, головне — робити це коректно.

   3. Батьки  мають об’єктивно інформувати  педагогів про  розвиток дитини для створення спільної позиції для  допомоги їй в розвитку.  

    4. Педагоги  можуть втручатися у приватне життя родини дитини, коли існує загроза життю, здоров’ю та розвитку дитини. Педагог має роз’яснити  батькам  дитини необхідність, мету і методи передбачуваного педагогічного втручання.

   5.У всіх випадках, коли погляди   та думки педагогів і батьків  на процес розвитку дитини або щодо організації освітнього процесу  в чомусь відрізняються, необхідно  прагнути знайти порозуміння. Спірні і конфліктні ситуації  між педагогами і батьками або між батьками потрібно вирішувати у відсутності дітей, навіть, якщо спілкування здійснюється   по телефону. Якщо батьки і педагоги  не змогли вирішити  конфлікт або будь-яке спірне питання,  треба звернутися до керівника закладу або до особи, що її замінює у відсутності.

      6. Для запобігання конфліктних ситуацій батькам необхідно спілкуватися  із педагогами і фахівцями закладу, задавати  всі питання щодо своєї дитини, цікавитися  у педагогів успіхами і невдачами дитини (а не тільки тим, хто її образив, і що вона сьогодні їла); не приховувати ті претензії, які є  – своєчасне вирішення проблеми попереджає конфліктні ситуації. В закладі працює практичний психолог, до якого можна звернутися за  психологічною  допомогою або у разі конфліктної ситуації.

   7. Негативне обговорення діяльності педагогів у присутності дітей  є неприпустимим.  

   8. Батькам необхідно обов’язково відвідувати батьківські збори, тому що там  колегіально вирішуються питання діяльності групи і закладу. На батьківських зборах обговорюються загальні питання, а не про кожну дитину. Інформацію про  особистість дитини, отриману в ході її розвитку, педагог має повідомляти батькам особисто.

   9. В умовах вимушеної  відсутності прямого живого спілкування з педагогами батьки  мають своєчасно реагувати на інформацію, яка знаходиться на  офіційному сайті закладу і у Вайбер-повідомленнях – це    робить їх  зв’язок динамічним і  результативним.

   10. У публікаціях, відеоматеріалах працівники мають забезпечувати анонімність даних про дітей, а батьки –  надавати дозвіл на оприлюднення інформації про дитину.

   11. Завжди необхідно вітатися при зустрічі з усіма в дитсадку: кращий вихователь дитини – це ваш приклад.

   12. Батьки мають приводити і забирати дитину з дитсадка відповідно до встановлених правил. Прийом дітей здійснюється з 7.30 до 8.55.  Про можливе запізнення,  відсутність або присутність у цей день дитини необхідно попереджати  завчасно. Дитина вчиться на вашому прикладі відповідальності.

   13. Зручний час для спілкування  батьків з вихователями –  до 8.00 і ввечері  –  17.00-18.00.   В інший час педагог працює з великою групою дітей, і відволікати його не треба! Більшість педагогів готові спілкуватися з батьками  і після роботи, але треба враховувати те, що у педагогів також є сім’я, тому і  у вихідні  треба турбувати їх  лише за необхідності.

   14. З метою забезпечення прав усіх дітей на здоров’я, приводити  до  закладу тільки здорову дитину. Хвора і  недолікована дитина  наражає на небезпеку здорових дітей!  Батьки мають повідомляти вихователям про погіршення стану здоров’я дитини вдома, про її  хворобу,  а також про скарги дитини на погане самопочуття. Замовчування про захворювання  дитини може призвести до спалаху захворювання в колективі.

   15. Батьки не мають права відправляти дитину до  дитсадка  одну, без супроводу дорослого. Вихователь не має права віддавати дитину неповнолітнім дітям, батькам у нетверезому стані, невідомій особі, яка за  дорученням  батьків прийшла за дитиною без їхнього попередження.  

   16. Необхідно своєчасно оновлювати свої  контакти,  за якими і батькам, і вихователям  можна швидко зв’язатися на випадок непередбачуваних обставин –  це в інтересах Вас і Вашої дитини.

   17. Одягати дитину  треба відповідно до встановлених правил, забезпечувати змінним одягом  і зручним взуттям для прогулянок. Враховувати, що дитина – не манекен,  вона під час прогулянки не повинна боятися забруднитися.

   18. Слідкувати, щоб  у  кишенях дитини   не   було небезпечних  і недозволених предметів –  це убезпечить життя вашої дитини і інших дітей. 

   19. Не давати дитині з собою у дитсадок дороговартісних іграшок, речей. Вихователі не несуть відповідальності за них, а також за   коштовні прикраси. Шукати їх, ремонтувати або   виясняти, де поділися ці речі, не входить до посадових обов’язків педагога.

   20. Не варто давати дитині іграшки, які імітують зброю – вони стимулюють бійки,  агресію.

   21. Дітям не дозволяється  брати без дозволу  чужі речі,  зокрема – принесені з дому іграшки і речі інших дітей. Батькам  треба пильнувати, чи не приносить дитина чужі речі з дитсадка, вертати їх.

   22. З метою безпеки кожної дитини дітям не дозволяється «давати здачі».  

   23.Батькам необхідно привчати  дитину до етикету з малих років, обговорюючи з нею  її  життя в дитсадку з позитивом і неупереджено.

   24. Батькам треба допомагати  педагогам  вчити дітей правил поведінки у дитсадку,  які розміщено на сайті закладу і у Вайбер-групах.

Правила поведінки у закладі , яким  педагоги навчають  дітей

– Вітайся з усіма  в  дитсадку; обов’язково привітайся  з дорослими та дітьми, коли прийшов;

– Не забувай дякувати.

– Називай дорослих на ім’я, по батькові.

– Розмовляй спокійно, не втручайся  у розмову дорослих.

– В усьому слухайся педагога.

– Якщо щось тебе турбує- скажи вихователю.

– Будь обережним, щоб не травмуватися.

– Не роби того, що не дозволяє вихователь.

– Якщо щось болить,  обов’язково про це скажи  педагогу.

– Будь охайним, не сміти.

– Акуратно  тримай  одяг у своїй шафі.

– Май особисту носову хустинку, правильно нею користуйся.

– Бережи іграшки, майно та книги  – власні і чиїсь.

– Після гри  та занять складай іграшки і речі  на місце, прибирай за собою.

– У приміщенні  голосно не кричи і не бігай.

– На заняттях  будь уважним, не заважай іншим дітям; один говорить – інші слухають.

– Під час сну не балуйся, не заважай іншим дітям спати.

– Завжди говори правду, не обманюй.

– Ділися  з усіма іграшками, солодощами.

– Нікого не ображай, не говорити образливих слів, не груби, не бийся.

– Вибачайся, якщо   когось образив.

– Допомагай тим, хто потребує.

– Не лінуйся  працювати по твоїх силах (чергуй,   виконуй доручення вихователя, допомагай  іншим).

– Співчувай тому, хто потребує.

– Не самовихваляйся.

– Дружно грайся;  вмій домовлятися, якщо хопеш із кимось гратися; поступайся іншим.

– Якщо прийшли батьки, попередь вихователя, що йдеш додому.