Звіт за 2024-2025 н.р.
ЗВІТ
ЗАВІДУВАЧА ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ №5
ПЕРЕД ПЕДАГОГІЧНИМ КОЛЕКТИВОМ
ТА ГРОМАДСЬКІСТЮ ПРО СВОЮ ДІЯЛЬНІСТЬ
ТА ВИКОНАНУ РОБОТУ У 2024-2025 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ
12 червня 2025 р.
м.Сміла
У 2024-2025 навчальному році завідувач закладу дошкільної освіти №5 здійснювала свою діяльність на основі Конституції України, Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про охорону дитинства», Положення про дошкільний навчальний заклад, Статуту закладу дошкільної освіти №5, нормативних документів, наказів, інструкцій Міністерства освіти і науки України, Управління освіти і науки Черкаської обласної військової адміністрації, управління освіти, молоді та спорту Смілянської міської ради, рішень міської ради, інших нормативних документів, що визначають правові, організаційні та фінансові засади функціонування і розвитку системи дошкільної освіти. Було забезпечено виконання законодавчих, нормативних актів, наказів, рішень, розпоряджень, інструктивних матеріалів з питань охорони праці, колективного договору, приписів органів державного нагляду за охороною праці, пропозицій профспілкового комітету. З 1 січня 2025 року вступив в дію новий Закон про дошкільну освіту, значну увагу приділено упровадженню нових і змінених нормативно-правових актів відповідно до Закону.
Значна увага у 2024-2025 навчальному році приділялась охопленню дітей дошкільного, а особливо – п’ятирічного віку дошкільною освітою. З цією метою зусилля адміністрації під час воєнного періоду було спрямовано на постійне функціонування споруди цивільного захисту – найпростішого укриття. Всього у мікрорайоні на початок 2024-2025 навчального року в умовах воєнного стану було охоплено дошкільною освітою 80% дітей від 1 року до 6 років, п’ятирічного віку – 100% дітей. Добре організовано діяльність групи соціально-педагогічного патронату, проводиться робота щодо рівного доступу до здобуття дитиною дошкільної освіти, зокрема – дітьми з особливими освітніми потребами (охоплено інклюзивною освітою 8 дітей).
Зусилля завідувача спрямовано на комплектування закладу дітьми, збільшення показнику його відвідування дітьми. У 2024-2025 навчальному році у закладі функціонувало 10 груп: 2 – ясельні, 3 – логопедичні, 1-різновікова, 4– дошкільних, з них 3- інклюзивні групи для дітей з особливими потребами. Заклад укомплектовано дітьми повністю, чисельність дітей склала на кінець навчального року – 221 дитина при нормі 161. У 2024-2025 навчальному році середньообліковий склад дітей був –197 дітей.
Педагогічними працівниками та технічним персоналом заклад забезпечено майже повністю, але в умовах воєнного стану відбувається постійний відтік кадрів, через це щомісяця є вакансії різних працівників. Значна увага завідувачем приділялась якісному складу працюючих, особливо – педагогічних працівників. Аналіз кадрового складу свідчить про стабільність його якісних показників: всього педагогів (фізичні особи) – 31, із них: повна вища освіта – 17 осіб (55%); базова вища освіта – 4 особи (13%) неповна вища – 10 осіб (32%); вищу категорію мають 10 осіб (32%), I категорію – 1 (3%), II категорію – 8 (26%), звання «Вихователь-методист» – 1 вихователь (3%). Кількість молодих педагогів у закладі – 3, що становить 10 % усіх вихователів. План підвищення кваліфікації педагогічних працівників у 2024 – 2025 навчальному році виконаний.
Упродовж навчального року завідувачем здійснювалася належна робота щодо створення безпечних умов освітнього процесу згідно з чинним законодавством, міжгалузевими і галузевими нормативними, інструктивними та іншими документами з охорони праці, пожежної безпеки, безпеки життєдіяльності, контролю за наявністю шкідливих та небезпечних умов для здоров’я учасників освітнього процесу. Облаштування території та приміщень є безпечним, адаптованим для використання усіма учасниками освітнього процесу, обладнання раціонально розташоване. Завдяки проведеній роботі виробничих та невиробничих травм у 2024-2025 навчальному році не було. Упродовж навчального року значна увага з боку керівництва приділялась дотриманню норм і правил безпеки життєдіяльності під час організації освітньої роботи з дітьми, своєчасному проведенню інструктажів, як результат – відсутність травмувань дітей. Велику увагу було приділено забезпеченню безпеки учасників освітнього процесу під час воєнного стану – функціонувала захисна споруда цивільного захисту (найпростіше укриття) місткістю 235 осіб що повністю задовольняє потреби учасників освітнього процесу; налагоджено алгоритм її безпечного та раціонального функціонування. Укриття достатньо обладнано меблями, ігровим і дидактичним матеріалом, учасниками освітнього процесу постійно виконувалися правила його заповнення і використання. У закладі забезпечується безперешкодний доступ до будівлі.
У минулому навчальному році з метою покращення фізичного розвитку і оздоровлення дітей завідувачем систематично контролювалось виконання основного завдання дошкільної освіти – збереження та зміцнення фізичного, психічного та духовного здоров’я дітей, особливо – надання психологічної допомоги учасникам освітнього процесу під час воєнного стану, збереження їх ментального здоров’я. Порівняльна характеристика захворюваності дітей свідчить про те, що загальна захворюваність дітей стабільно невисока, але є підвищення кількості захворювань через підйом захворюваності на грип та ГРВІ в місті. Керівник закладу проводила відповідну роботу щодо упровадження заходів з охорони дитинства. Створено належні умови для забезпечення реалізації прав дитини на життя, охорону здоров’я, освіту, соціальний захист та всебічний розвиток. Дані опитування батьків вихованців свідчать, що діти зростають у закладі в атмосфері благополуччя, взаємоповаги, свободи і рівності. Значна увага приділялась наданню соціальної підтримки та допомоги дітям – сиротам, дітям, позбавленим батьківського піклування, дітям з малозабезпечених сімей, внутрішньо переміщеним особам, яких загалом у закладі майже 40%. Своєчасно проведено громадський огляд утримання дітей з категорійних сімей, організовано відповідну роботу за його результатами.
З метою подальшої роботи щодо перебудови освітнього процесу відповідно до ключових напрямів Концепції освіти дітей раннього і дошкільного віку, Базового компонента дошкільної освіти України та освітньої програми закладу роботу педагогічного колективу скоординовано на активну інноваційну діяльність. Створювались умови для варіативної освіти дітей, упроваджувалися 3 варіативні програми, функціонувало 3 гуртки за варіативними програмами – «Граємо в шашки», таеквондо, «Основи грамоти». Педагогічні працівники оцінюють результативність виконання Базового компонента дошкільної освіти, хід якісного виконання програми розвитку в кожній віковій групі. Загальний показник засвоєння дітьми програми «Дитина» склав за I квартал навчального року 68%, за II квартал – 75%, у III кварталі -78%. Порівняні дані досягнень у розвитку дітей свідчать про їх позитивну динаміку, значний прогрес у розвитку кожної дитини, вмотивованість дітей до навчання.
У закладі упродовж навчального року забезпечувалась корекційна спрямованість освітнього процесу. Функціонувало 3 логопедичні групи, у яких кількість дітей становила – 57 (при нормі – 36). Рівень засвоєння дітьми корекційних програм складає 79%, що є оптимальним показником з урахуванням великої кількості дітей з тяжкими порушеннями мовлення. На високому рівні організовано роботу Команди супроводу дітей з особливими освітніми потребами в 3-х інклюзивних групах, де здійснюється супровід 8-ми дітей з особливими освітніми потребами, та створено належні умови для адаптації та модифікації освітнього процесу. Забезпечено співпрацю з інклюзивно-ресурсним центром щодо розвитку дітей з особливими освітніми потребами. Робота в логопедичних та інклюзивних групах проводилась за сучасними напрямками комплексної реабілітації у співробітництві з психолого-педагогічною службою, з поєднанням корекційно-розвиткової та лікувально-оздоровчої роботи. Значна увага з боку особисто завідувача закладу приділялася успішній співпраці вчителів-логопедів, вихователів, практичного психолога і асистентів вихователя, творчому впровадженню сучасних інноваційних технологій особисто-зорієнтованої корекційної освіти в роботі з дітьми, завдяки чому забезпечено високу результативність і якість подолання мовних порушень дітей, використання ефективних форм, методів і засобів корекційного процесу відповідно до даних діагностичних обстежень дітей. Досвід педагогів закладу щодо упровадження інноваційних практик в інклюзивній освіті був представлений на Міжнародній виставці «Сучасні заклади освіти-2025» та був нагороджений срібною медаллю. Значна увага керівником приділяється створенню розвивального середовища для дітей з особливими освітніми потребами, зокрема функціонують ресурсна кімната і психологічний кабінет, які обладнані необхідним навчально-дидактичним та ігровим обладнанням.
Завідувачем налагоджено ефективну систему управління якістю освітнього процесу, упродовж навчального року адміністрацією систематично здійснювався моніторинг професійної компетентності педагогів. Аналіз відвіданих освітніх заходів показав: 70% з них оцінені як ефективні, 30% – як високоефективні, що свідчить про налаштування педагогічних працівників на якісну підготовку до освітнього процесу. У закладі створено умови, які мотивують педагогічних працівників до підвищення якості освітньої діяльності, саморозвитку, здійснення інноваційної діяльності, забезпечено можливості для професійного розвитку педагогів, створення умов для їх благополуччя та подолання мотиваційної кризи. Заклад впроваджує політику академічної доброчесності, керівником достатньо уваги приділяється щодо її забезпечення педагогічними працівниками. У закладі діє практика наставництва. Молоді педагоги отримують методичну підтримку, мають можливість користуватися створеними освітніми ресурсами.
Велика увага приділялася в закладі щодо стабілізації психічного стану дітей, підтримці позитивного емоційного стану дорослих та сприянню позитивного емоційного балансу кожної дитини. Пріоритетними напрямками роботи були психопрофілактика стресових станів, зокрема – під час воєнного періоду, запобігання та протидія булінгу (цькуванню), насиллю, будь-яким проявам дискримінації. Педагогічну та психологічну підтримку у першу чергу отримували діти з родин військовослужбовців і тимчасово переміщених. Значно знизилася тривожність дітей, агресивність, невпевненість та замкненість. Спостерігаються позитивні зміни в розвитку емоційного інтелекту дітей.
На належному рівні упродовж навчального року будувалась взаємодія колективу закладу з батьками і громадськістю. Відповідно до річного плану проведено усі засідання батьківського комітету, Ради закладу, незважаючи на умови воєнного стану. Робота з родиною проводилась відповідно до Програми роботи з родиною, у 2024-2025 навчальному році її було спрямовано на заохочення батьків до участі в освітньому процесі на засадах партнерських стосунків, їх медико-психолого-педагогічну просвіту. Налагоджено конструктивну комунікацію педагогічних працівників з батьками та систему онлайн-спілкування з різних освітніх питань, активне застосування мобільних додатків. Батьківські збори проведено в усіх групах відповідно до річного плану роботи закладу. Усі питання розвитку та матеріально – технічного забезпечення вирішувались колегіально, з урахуванням пропозицій колективу та батьківської громади. Керівник приділяє багато уваги анкетуванню батьків і педагогів, вивченню їх думки, своєчасно реагує на зауваження, які викладені батьками, залучає педагогічну та батьківську громадськість до управління діяльністю закладу, конструктивно співпрацює з батьківським комітетом. Дані анкетування батьків у кінці навчального року щодо якості надання освітніх послуг дітям у 2024-2025 навчальному році свідчать про їх позитивну оцінку діяльності колективу закладу і особисто керівника, відсутність зауважень з питань освітньої роботи, матеріально-технічного забезпечення, партнерської взаємодії з батьками, ставлення до дітей тощо. Для ефективної роботи із зверненнями громадян керівником було організовано анонімну «Скринька зауважень і пропозицій», яку зроблено доступною на території закладу. Упродовж 2024-2025 навчального року зауважень щодо діяльності адміністрації, роботи закладу, а також скарг і пропозицій не надходило. Упродовж навчального року для батьків постійно оновлювались матеріали на сайті закладу: освітні, інформаційні, фінансові тощо.
У закладі створено всі умови для проведення медичної та оздоровчої роботи. Дані медичного огляду враховувалися в освітньому процесі: складалися відповідно до наказу списки дітей підготовчої та спеціальної груп. Для дітей цих категорій розроблено та упроваджуються спеціальні рекомендації щодо фізичного навантаження та фізкультурних занять. Адміністрацією закладу систематично проводився медико – педагогічний контроль на фізкультурних заняттях за навантаженням дітей та умовами проведення. Дані протоколів медико-педагогічного контролю свідчать, що навантаження дітей на фізкультурних заняттях достатнє, має оптимальну динаміку. У закладі проводились у системі різні оздоровчі та гартувальні процедури з дітьми, такі як: контрастні повітряні і сонячні ванни, сольове топтання, сеанси з використанням соляних ламп та аромаламп тощо.
Діяльність адміністрації спрямовано на реалізацію Санітарного регламенту в дошкільних навчальних закладах, результати перевірок свідчать, що санітарно – гігієнічний стан закладу відповідає нормативним вимогам.
Відповідно до Постанови КМУ від № 305 в закладі організовано харчування дітей способом кейтерингу, норми харчування виконуються. Організація харчування сприяє формуванню у вихованців культури здорового харчування.
Керівник у межах своїх повноважень вживає заходів до створення та зміцнення належної матеріально-технічної бази. Заклад був достатньо підготовлений до проходження осінньо-зимового періоду. На достатньому рівні у минулому навчальному році було організовано роботу щодо оснащення розвивального середовища, яке с сприяє формуванню різних компетентностей дітей. Завдяки залученню благодійної допомоги батьків групові осередки, навчальні кабінети, зали обладнані та оформлені на сучасному рівні. Протягом навчального року на сайті закладу постійно висвітлюються витрати благодійної допомоги батьків.
Завідувач проводить велику роботу щодо залучення додаткових джерел фінансування для модернізації матеріально – технічної бази, у 2024 році взяла участь у грантах для покращення умов в укритті. За спонсорські кошти обслуговувалася комп’ютерна техніка закладу (17 одиниць); придбано майно цивільного захисту, господарський інвентар, будівельні матеріали для проведення ремонтних робіт тощо.
Відповідно до Статуту закладу на належному рівні проводилася робота щодо регуляції трудових відносин, вирішення виробничих питань з учасниками освітнього процесу. Працівники у своїй діяльності реалізують свої права та обов’язки відповідно до положень Статуту, систематично виконують свої посадові обов’язки, правила внутрішнього розпорядку та умови колективного договору без порушень, трудова дисципліна в колективі на належному рівні. У закладі схвалено педагогічною радою та затверджено керівником нові правила внутрішнього розпорядку, які розроблено відповідно до нових нормативно-правових актів. Розроблено нові графіки роботи працівників з урахуванням нових нормативів робочого часу педагогічних працівників. Стан трудової дисципліни постійно аналізується і відповідно до річного плану заслуховувався на виробничій нараді. За успіхи в роботі за погодженням із профспілковим комітетом встановлювалися матеріальні і моральні заохочення, обумовлені правилами трудового розпорядку: у навчальному році нагороджено Почесними грамотами і оголошено подяки 10 працівникам; за поданням адміністрації нагороджено грамотою управління освіти 2 працівники.
Дані анкетування педагогічного колективу щодо діяльності завідувача, адміністрації та мікроклімату у колективі у 2024 – 2025 навчальному році свідчать про позитивну оцінку педагогами діяльності керівника.
На належному рівні завідувачем у закладі проводилася робота щодо забезпечення виконавчої дисципліни, роботи щодо звернень громадян. У минулому навчальному році до адміністрації закладу, управління освіти, молоді та спорту звернень і скарг громадян щодо діяльності закладу та адміністрації не надходило. З метою попередження звернень і скарг з працівниками і батьками вихованців постійно проводилася роз’яснювальна робота. Відповідно до графіку документообігу вчасно подаються інформаційні і фінансові звіти, відповіді на запити від різних установ і організацій.
У закладі створено умови для роботи органів самоврядування. Управлінські рішення приймаються керівником з урахуванням пропозицій учасників освітнього процесу. Керівник забезпечує доступ учасників освітнього процесу та представників місцевої громади до спілкування, веде особистий прийом, використовує сучасні засоби комунікації, вчасно реагує на їх пропозиції та вживає відповідні заходи. Відповідно до статі 30 Закону України «Про освіту» керівником забезпечувалося оприлюднення інформації про свою діяльність та діяльність закладу, змістовне наповнення та вчасне оновлення інформаційних ресурсів закладу.
План роботи закладу на 2024-2025 навчальний рік виконано повністю.
Самоаналіз завідувачем закладу своєї діяльності та організації роботи закладу в 2024-2025 навчальному році свідчить, що в цілому її можна оцінити, як задовільну.
Завідувач Алла КОВАЛЕНКО